Het zit er wel in maar het komt er niet uit
Denk je dit vaak over jouw zoon of dochter? Misschien is een kennismaking met de Kernvisie methode dan iets voor jullie.
Veel kinderen kunnen de leerstof die op school wordt aangeboden zich maar moeilijk eigen maken. Vooral het automatiseren van de informatie lukt onvoldoende. Dit automatiseren is nodig om teksten te kunnen begrijpen, makkelijker te spellen en rekenen. Als dit niet lukt raakt het kind steeds een beetje minder gemotiveerd om vol te houden en wordt hier ongelukkig van. Deze kinderen gaan dan ook vaak ander en soms zelfs storend gedrag vertonen.
Ze denken of doen vaak uitspraken als:
Met de Kernvisie methode gaan kinderen op een andere manier aan het werk. Juist door het benutten van hun talenten in plaats van door te gaan met de manier wat voor hun niet werkt.
Leerresultaten verbeteren.
Op school en/of bij remedial teaching wordt de leerstof vaak steeds herhaald en op dezelfde manier aangeboden. Dit doen ze in de hoop dat het door herhaling beklijft. Dat gewenste resultaat blijft in de meeste gevallen helaas uit. Zonde van de tijd en energie die uw kind (en u als ouder) er in stopt.
De Kernvisie methode maakt gebruik van het talent en de capaciteiten die het kind wel heeft, waardoor jouw kind wél in staat is om te automatiseren. Van alfabet, woordbeelden en spellingsregels tot tafels en rekensommen naar het leren van grote stukken tekst middels mindmapping. Jouw kind leert de techniek van de Kernvisie methode te gebruiken, wat hij/zij jaren later nog toe kan passen. Het resultaat? Jouw kind hanteert een andere manier van leren en behaalt daarmee grote verbeteringen in zijn/haar leerresultaten.
Kind met leerproblemen.
Veel kinderen in mijn praktijk hebben al allerlei etiketten opgeplakt gekregen na verschillende onderzoeken die gedaan zijn. Denk daarbij aan add, adhd, ass, hoogbegaafdheid, of een disharmonisch profiel enz. Dat zijn allemaal kenmerken die horen bij kinderen die vastlopen in het reguliere onderwijssysteem. Het zijn voor mij de eerste signalen dat een kind anders leert en niet leert van de huidige onderwijsmethode, maar wél via de Kernvisie methode.
Aanpak:
Veel kinderen binnen mijn praktijk hebben al allerlei diagnoses gekregen na verschillende onderzoeken die zijn uitgevoerd. Denk hierbij aan AD(H)D, autisme, hoogbegaafdheid of bijvoorbeeld een disharmonisch profiel etc. De kenmerken van deze stoornissen zijn ook kenmerken van kinderen die vastlopen in het onderwijs. Het zijn voor mij de eerste signalen dat een kind anders leert dan de aangeboden onderwijsmethode. Jouw kind kan waarschijnlijk wel meekomen met de kernvisiemethode.
Wat komt er aan bod:
De Kernvisiemethode sluit aan op alles wat wordt aangeboden op school. We bieden onder andere het alfabet, rekenen, lezen, spelling, lange klank/korte klank, twee letterklanken, grammatica, het leren van langere teksten, automatiseren rekensommen en tafels, topografie, mindmapping en klokkijken.
Aanpak in het kort: